ליאונדרדו די קפריו

תעשיית התכשיטים האמריקנית חוששת מהסרט "יהלומי דמים"

תעשיית התכשיטים האמריקנית נערכת לקראת תגובות שליליות של הצרכנים לענף כתוצאה מהסרט "יהלומי דמים" בו מככב ליאונרדו די-קפריו. הסרט מתאר סוחר דרום אפריקני המבריח יהלומים בסיירה ליאונה – במהלך מלחמת האזרחים אשר נמשכה עד לשנת 2002 וגבתה חייהם של כ- 50 אלף איש.

 
"החשש הוא שאנשים יאמינו כי הסרט מתאר את המצב היום" אומרת פגי ג'ו דוניהו, מנהלת יחסי הציבור של האגוד תכשיטני אמריקה (Jewellers of America). "אנו מתכננים להסביר לתכשיטנים שלנו על הנושא. יש הרבה מאוד דברים לא ידועים" אמרה.

 
במסגרת הפעילות של הארגון, מוקם אתר אינטרנט שנועד לענות על שאלות הצרכנים בנושא.

 
המורדים במדינות דוגמאת ליבריה, אנגולה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, עשו שימוש במיליונים רבים של דולרים, כתוצאה ממכירת יהלומים, למימון הקרבות, אולם תעשיית היהלומים וארגוני זכויות האדם חלוקים בדעתם עד כמה התופעה נמשכת גם כיום.

 
ארגון אמנסטי פתח בפברואר האחרון, לקראת יום ולנטיין, בקמפיין כנגד "יהלומי דמים" הנכרים באזורים שבשליטת המורדים בחוף השנהב, ושלטענת הארגון עדיין מגיעים לשוק החופשי.

 
תהליך קימברלי, אשר הושק בשנת 2000, מאפשר פיקוח הדוק על הרוב הגדול של יהלומי הגלם בעולם. יו"ר תהליך קימברלי, קאגו מושאשן, כתב בראשית השנה מכתב למפיקי הסרט "יהלומי דמים" בבקשה להכליל בסרט אפילוג שיעסוק באמצעים הננקטים כיום בכדי למנוע סחר ביהלומי דמים.

 

 

 

מאת: PolishedPrices

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן