diam1

יהלומי גלם שמקורם בזימבבואה וקונגו

ברצוננו להביא לתשומת לב ציבור החברים את תוכן מכתבו של מר אלי איזיקוב, יו"ר מועצת היהלומים הבינלאומית (ה-WDC), אל יו"ר תהליך קימברלי, המתייחס ליהלומי גלם שמקורם בזימבבואה וקונגו.
בהתאם, הננו מזכירים פעם נוספת לחברים כי חל איסור מוחלט לסחור ביהלומי גלם שאינם מלווים בתעודת קימברלי והפרת איסור זה מהווה עבירה על החלטות תהליך קימברלי, הפדרציה, והבורסה, על כל השלכותיה.

 

 

רצ"ב תרגום חופשי לעברית של מכתבו של מר אלי אייזיקוב, יו"ר WDC.

 

 

 

בכבוד רב,

אבי פז, נשיא

 

 

 

"מר קרל קובנדה
יו"ר תהליך קימברלי
מועצת היהלומים הבינלאומית מבקשת בזה להביע דאגתה עקב דיווחים על חשדות של הברחת יהלומי גלם ממכרה ה-"River Ranch" בזימבבואה ויהלומים אלוביאליים מ- Marange בזימבבואה לדרום אפריקה לשם יצואם הרשמי עם תעודת קימברלי.
למרות היותה של זימבבווה חברה בתהליך קימברלי, יצוא בלתי חוקי זה מהווה איום ממשי לאמינות כלל היצוא החוקי. כמו כן, הגיעה אלינו ידיעה על ערבוב יהלומים מ"River Ranch" עם הפקת יהלומי גלם מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC).
אנו פונים ליו"ר התהליך ולמדינות החברות בתהליך קימברלי בבקשה לפעול במהירות ובאחדות כדי לתקן מצב זה ולהגן על התעשייה שומרת החוק.
אנו מבקשים מממשלות זימבבואה, דרום אפריקה וקונגו, לנקוט בצעדים חיוניים כדי לוודא שלא ניתן יהיה לייצא יהלומים בלתי חוקיים בחסות תהליך קימברלי.
בנוסף, אנו פונים לכל מדינות יבואני הגלם בבקשה לבצע את הבדיקות הדרושות על כל חבילות יהלומי גלם היוצאות מדרום אפריקה, זאת כדי להבטיח שאינן מכילות יהלומי גלם המופקים מזימבבואה או קונגו.
 

נודה על טיפולכם הדחוף לעניין זה.

אלי איזיקוב

יו"ר WDC "

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן