ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa), חברת Tencent (היצרנית של וויצ'ט), וחברת הטכנולוגיה Everledger ישתפו פעולה בתכנית פיילוט במסגרת וויצ'ט, שבה יוצגו יהלומים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין בפני מיליוני משתמשים בסין, כך נמסר בהודעה לעיתונות של אלרוסה.

פלטפורמת האיקומרס החדשה פונה לקמעונאים מסין, ומציגה את "יכולתה של טכנולוגיית בלוקצ'יין לאפשר רכישה חלקה של יהלומים, תוך שקיפות מלאה בנוגע למקור, למאפיינים ולהיסטוריית הבעלות עליהם", כפי שמסרה אלרוסה. הניסוי עשוי להתברר כצעד ענקי עבור אלרוסה, שעשויה להגיע כך למיליארד משתמשים פעילים בוויצ'ט, הנחשבת לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית והאיקומרס הגדולות בעולם.

הפיילוט יציג תכשיטי יהלומים של חברת אלרוסה יהלומים, ותציע לצרכנים "יכולת מעקב מלאה, מחברת הכרייה ועד הצרכן". באמצעות אפליקציית וויצ'ט בסמארטפון, הצרכנים יוכלו "לבחון את המקור וכלל המידע הייחודי על כל יהלום, המופיע בתעודה, לרכוש את היהלום […] וכן לאמת את הבעלות שלו באמצעות פלטפורמת הבלוקצ'יין של Everledger".