כריה

הנציבות האירופית מעדכנת על חקירת זימבבוואה על ידי תהליך קימברלי

הנציבות האירופית אמרה אתמול, יום רביעי, כי תהליך קימברלי חוקר חשדות להפרת תקנות התהליך על ידי זימבבוואה. "הוזהרנו שיש חשדות הקשורים להפקת יהלומים בשני מקומות בזימבבוואה, River Ranch ו- Marange, ועל חשדות שיהלומים מיוצאים באופן לא חוקי למדינות אחרות, כולל האפשרות שתעודות קימברלי מונפקות על תפוקה מזימבבוואה על ידי מדינות אחרות". כך אמרה דוברת הנציבות האירופית, אמה אודווין (Emma Udwin)

 
היא ציינה כי החקירה של תהליך קימברלי זוכה לשיתוף פעולה מלא של ממשלת זימבבוואה, ואמרה כי כאשר יתבררו העובדות, יקבע אם יש צורך בצעדים נוספים מצד תהליך קימברלי, ממשלת זימבבוואה או מדינות החברות בתהליך.

 
אודווין אמרה כי למרות שבזימבבוואה ובמדינות השכנות לה, אין סכסוך דמים הממומן על ידי יהלומים, ולכן הסוגיה אינה של יהלומי מריבה – עדיין תהליך קימברלי מודאג ממקרים בהם מדינות מנפיקות תעודות מקור ליהלומים שלא נכרו בשטחן.

 
"מצב זה עלול ליצור פירצה שעלולה לאפשר ליהלומי מריבה אמיתיים, כמו לדוגמא יהלומים מחוף השנהב, לחדור למסחר הלגיטימי והחוקי ביהלומים", אמרה אודווין.

 
בשנת 2003 הזמינו הרשויות של זימבבוואה בדיקה של תהליך קימברלי, אשר גילתה כי החקיקה במדינה, לצורך הטמעת התהליך, היתה מספקת.

 
הנציבות האירופית נכנסה ב-1 בינואר לתפקיד יו"ר תהליך קימברלי.

 

 

 

מאת: PolishedPrices

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן