כריה

זימבבואה פועלת להוכיח לקימברלי כי היא עומדת בחוקי היהלומים במרנג'

זימבבואה עמדה במוקד פגישת תהליך קימברלי (Kimberly) בווינדהוק, נמיביה, בעוד הפקת היהלומים של המדינה עומדת מול סכנת חרם בגלל הפרות זכויות אדם לכאורה בשדה היהלומים מרנג'.

 
מקורות המקורבים לפגישה אמרו ל-Voice of America כי רוב המדינות מפיקות היהלומים באפריקה התנגדו לאפשרות השעייתה של זימבבואה מהתהליך, בעוד החברות מהמערב תמכו בסנקציות בגלל מעשי הרצח לכאורה שביצעו כוחות הצבא במזרח פרובינציית מריקלנד. עם זאת, בגלל הצורך של תהליך קימברלי בהסכמה פה אחד, השעיית זימבבואה מהתהליך לא סבירה בשלב זה.

 
שר המכרות של זימבבואה, אוברט מפופו (Obert Mpofu), הציג בפגישה את תכניותיה של המדינה לשדה היהלומים מרנג', והבטיח לחברים כי ממשלתו עשתה כל שביכולתה כדי לפעול לפי הקווים המנחים של קימברלי במרנג', אך המבקרים של משטר הררה (Harare) טוענים כי הצבא עדיין מנהל את האזור.

 
מפופו אישר כי שדה היהלומים מרנג' היה למעשה תחת שליטת הממשלה, והוסיף כי הצבא יישאר באזור אז שחברות פרטיות יוכיחו כי כוחות האבטחה מטעמן מסוגלים למנוע כריית יהלומים לא חוקית.

 
הסקירה שביצע תהליך קימברלי באזור בחודש יולי הרשיעה את זימבבואה, אך מפופו אמר כי ממשלתו תמשיך לקרוא תיגר על כל סקירה לפיה זימבבואה מפרה זכויות אדם במרנג'.

 

 

מאת: רחל ליברמן אורי חביב

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן