ממיינת יהלומי גלם זימבבואה

יו"ר קימברלי: המנדט שלנו הוא ביהלומי גלם

תהליך קימברלי מתעסק בנושאי יהלומי הגלם, ולא בצינור אספקת היהלומים המלוטשים, אמרה יושבת ראש תהליך קימברלי הנכנסת, גיליאן מילובנוביץ' (Gillian Milovanovic), במהלך כינוס חברים וחברי העיתונות ביום שישי.

 

מילובנוביץ' הגיבה לשאלה של כתב רויטרס, ששאל את מילובנוביץ' – אם יש סיכוי שתהליך קימברלי ינסה להקים "מערכת בקרת אספקה אמינה" גם בקרב יהלומים מלוטשים.

 

בקשר לנושאים אחרים הקשורים בתהליך קימברלי, יושבת הראש החדשה ציינה, כי היא מאמינה ש"להשיג קונצנזוס" יהיה החלק המשמעותי ביותר בתפקידה, וכן עבור ארצות הברית המשמשת כראש תהליך קימברלי במהלך 2012.

 

"יש לנו תוכנית מאוד שאפתנית", אמרה מילובנוביץ', וציינה כי מטרות ארצות הברית לשנה הקרובה "עומדות בקו אחיד" עם העדיפויות של תהליך קימברלי. אחת מן המטרות, אמרה, הייתה להבטיח כי יותר אנשים יזכו להבנה בסיסית של תהליך קימברלי.

 

החלטת גלובל וויטנס (Global Witness) לנטוש את תהליך קימברלי, מילבונוביץ' הגיבה כי תהליך קימברלי נברא מישויות ממשלתיות, ארגונים אזרחיים חברתיים ומקבוצות מתעשיית היהלומים. עם זאת, הוסיפה, 11 מתוך 12 הארגונים שאינם ממשלתים המהווים חלק מתהליך קימברלי, נשארו פעילים בתהליך, ואמרה כי היא מקווה ל"השתתפות גבוהה" של הארגונים האזרחיים.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן