moti ganz

מוטי גנץ: יש לשמור על היסודות של תהליך קימברלי

מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר, נשא היום (ב') נאום בכנס מועצת היהלומים העולמית (WDC), הנערך בויצ'נזה, איטליה. בנאומו, מסר אבידר לקהל את דבריו של מוטי גנץ, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים העולמית (IDMA), אשר ציין כי לענף היהלומים יש חלק בפיתוחן של כלכלות באפריקה, אך הזהיר מפני הרחבה מהירה מדי של פעילותו של תהליך קימברלי (Kimberley).
"ענף ליטוש היהלומים בבוצואנה אמנם גדל באופן אורגני, ומשנה את פני המדינה ממפיקת יהלומי גלם בלבד למפיקת גלם ויצרנית מלוטש גם יחד, אך את היסוד הראשוני לתעשייה המקומית יצרו מספר חברות בינלאומיות גדולות, שהקימו מפעלי ליטוש במדינה", מסר אבידר בשמו של נשיא התאחדות תעשייני היהלומים העולמית.

 

 

"במידה לא מעטה, העלייה במודעות בתעשייה בכל הנוגע לאפריקה ואנשיה היא תוצאה של שינוי במודעות, שלו תרמו מועצת היהלומים העולמית, ותהליך קימברלי כמובן", הוסיף.
אבידר ציין עוד בשמו של גנץ, כי היות שתהליך קימברלי הוא ארגון צעיר, המשלב גופים בעלי אינטרסים שונים, יש לחזק את המבנה הנוכחי שלו לפני שמרחיבים את סמכויותיו. "עלינו לעשות זאת בזהירות רבה, מפני שאם נרחיב את סמכויות הארגון בחופזה, אנו עלולים להחליש את יסודותיו ולערער על יכולת הקיום של המבנה שלו", כך נמסר בשמו של מוטי גנץ. "זה לא אומר שתעשיית היהלומים צריכה להיות אדישה לנושאים כמו זכויות אדם, ואכן אנו מחויבים לעבוד עם כל הארגונים הפועלים לשפר את חייהם ורווחתם של כל בעלי העניין מבחינתנו", הדגיש.

 

גנץ המשיך: "עלינו לשמור רגליים על הקרקע, ולהיות מודעים לכך שנעשה כל שביכולתנו, כל עוד נשמור על הכדאיות הכלכלית של העסקים שלנו", כך מסר אלי אבידר, מנכ"ל מכון היהלומים.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן