קבוצת דה בירס (De Beers) הודיעה כי במחזור המכירות החמישי של 2011, רשמה הכנסות של 470 מיליון דולר ממכירת יהלומי גלם – עלייה לעומת 385 מיליון דולר בחודש מאי. בתקופה המקבילה אשתקד, דה בירס מכרה יהלומי גלם בשווי 56 מיליון דולר בלבד במחזורי המכירות הרביעי והחמישי של השנה, בשל הגבלות הקורונה.

מנכ"ל קבוצת דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אמר כי "עם המשך הביקוש החיובי לתכשיטי יהלומים בשווקי הצרכנות המרכזיים של ארה"ב וסין, ועם חזרת יכולת הייצור של לוטשים בהודו, נתקלנו בביקוש חזק ליהלומי גלם במחזור המכירות החמישי. הסנטימנט הכולל יותר ויותר אופטימי, בעודנו מתקדמים למחצית השנייה של השנה, ולמרות שסיכוני המגפה העולמית נמשכים, אנחנו שואבים עידוד מהתנאים בשוק".

בשבוע שעבר, דווח בבלומברג כי דה בירס העלתה את המחירים של יהלומים גדולים יותר, "בשיעור של עד 10%", בסייט החמישי של השנה. הדיווח של בלומברג התבסס על מקורות שטוענים כי דה בירס העלתה את מחירי הגלם במשקל מעל 2 קרט בשיעור של עד 10%, וכי "המחירים של חלק מהיהלומים הקטנים יותר עלו אף הם".