המשלחת מסווזילנד

סווזילנד מצטרפת לתהליך קימברלי

נציגים בכירים של תעשיית היהלומים הישראלית הודיעו למשלחת מסווזילנד המבקרת בארץ כי הושלמו הליכי צירוף המדינה לתהליך קימברלי, וכעת ממתינים להצהרה הרשמית.
בומי טראוב, נשיא כבוד של התאחדות תעשייני היהלומים, העביר את החדשות הטובות למשלחת בת 10 החברים מסווזילנד – כולל הסנטורית ושרת הדיור והפיתוח העירוני לינדיווי דלאמיני (Lindiwe Dlamini), והסנטורית ושרת המסחר והתעשייה בממלכת סווזילנד, גברת ג'בולילה משוואמה (Jabulile Mashwama), שקיבלה לאחרונה את אות ליגת הכבוד של מכון היהלומים. "אנחנו שמחים לראות בכם חברים בארגון החשוב הזה", אמר טראוב, שבירך את המשלחת.

 

נשיא הכבוד של התאחדות תעשייני היהלומים בומי טראוב לצד השרה משוואמה וחברה נוספת במשלחת
צילום:קובי עמיאל

המשלחת רמת הדרג צפתה גם במצגת של האנליסט המוערך חיים אבן זוהר, בנוכחות מנכ"ל מכון היהלומים אלי אבידר, ועודי שנטל, מנכ"ל התאחדות תעשייני היהלומים. לאחר מכן, יצאה המשלחת לסיור בבורסת היהלומים הישראלית.

 

 

הפקת היהלומים של סווזילנד צפויה להתחדש מאוחר יותר השנה לאחר הפוגה, ולדברי אבן זוהר למדינה יש פוטנציאל להפיק יהלומים באיכות גבוהה. אבן זוהר מעריך כי סווזילנד עשויה להפיק 80,000 קרט בשנה, וכי המכרות בתחומה יוכלו להפיק יהלומים במשך 10-50 שנה, תלוי בשיטת הכרייה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן