diamond miner 89

פתרון טכנולוגי ליהלומי מריבה

הארגון הלא ממשלתי הבריטי, Global Witness, הציע ביום שישי פתרון טכנולוגי שנועד להתמודד עם מערכות הפיקוח החלשות, המתקשות בעיקר בהתמודדות עם הכורים העצמאים. אלכס יירסלי מהארגון, אמר כי מערכת בשם DiamCare הוכיחה שניתן לפקח על יהלומים מהמכרה ועד לנקודת היצוא – גם באזורים של כורים עצמאיים.

 

 

"המערכת יכולה להציע פיקוח פנימי בדרכים שמתאימות למדינות המפיקות כמו גם לתעשיית היהלומים, ומחזקת את יישום תהליך קימברלי" אמר יירסלי.

 
בחודש שעבר חשפה קבוצת מומחים מטעם האו"ם, כי יהלומים מחוף השנהב, האסורים במסחר, מוברחים למדינות שכנות. במקביל תעשיית היהלומים נוקטת באמצעים להתמודדות עם השפעת הסרט "יהלום הדמים" בכיכובו של ליאונרדו די-קפריו, שיוצא לאקרנים בחודש הבא.

 
על פי מומחים של האו"ם, מערכת ממוחשבת בה רשומים כל האנשים המעורבים במסחר, תוך קישורם לאזור מדויק, תחום פעילות, או מכרה – יכולה לשפר את הבקרה הפנימית. כן הם ממליצים על רישום כל מכירה, ובכך לעקוב אחר היהלומים מנקודת המוצא. מערכות אלו יכולות להיות מקושרות למערכת המעקב על היצוא של תהליך קימברלי.

 
מערכת DiamCare פותחה במקור על ידי פול מוטמאנס (Paul Motmans), בכדי לענות על דרישות האו"ם ליישום אפקטיבי של הסנקציות על אנגולה ולצורך הבקרה הפנימית של תהליך קימברלי. מאז הושקה, עדכן מוטמאנס את המערכת, כשהוא הוא נעזר בצוות מומחים בינלאומיים.

 
"פיתחתי את המערכת מתוך צורך לפקח על יהלומי דמים באנגולה, והרחבתי אותה לכדי מערכת מקיפה של בקרה פנימית, לאחר שראיתי את הסבל הנורא שעבר על קורבנות מלחמות היהלומים" אמר מוטמאנס.

 
יוזמת "פיתוח היהלום" בה שותפים הארגונים הלא ממשלתיים, דה בירס והבנק העולמי, הם בין הארגונים הבוחנים את מערכת ה- DiamCare.

 

 

מאת: PolishedPrices

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן