ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) השיקה תכנית שאפתנית ל-5 השנים הקרובות, שבסיומן החברה מתכננת להפוך למותג התכשיטים המוביל בעולם, כך דווח ב-Diamond World.
מנכ"ל דה בירס, אל קוק (Al Cock) מתכנן להרחיב את הנוכחות הקמעונאית של דה בירס, כדי להתחרות בענקיות יוקרה כמו טיפאני (Tiffany) וקרטייה (Cartier). על פי החזון של קוק, דה בירס תהפוך מחברה הממוקדת בכריית יהלומים, לבית אופנה מוביל לתכשיטים, על סמך המורשת העשירה שלה והשפעתה הרבה בשוק.
בריאיון ל"פייננשל טיימס", אמר קוק כי "עתיד היהלומים הולך מעבר לכרייה. אני נרגש מהאפשרות להוציא לפועל את האסטרטגיה המקיפה שלי, שמטרתה לבסס את בית התכשיטים היוקרתי בעולם, בחזון החורג מהגבולות המסורתיים של חברת כרייה".
נדבך מרכזי בשינוי הזה הוא אסטרטגיית "Origins" ("מקורות") של דה בירס, שאמורה לחזק את הביקוש ליהלומים טבעיים עלי די פנייה לדור חדש של צרכנים. אסטרטגיה זו כוללת חידוש של פעילות השיווק, ושימוש בטכניקות חדשניות להגדלת היקף החשיפה של המותג.
חלק מרכזי נוסף באסטרטגיה של שדה בירס יהיה חיזוק הקשרים עם שותפיה הקמעונאים. התוכניות העתידיות כוללות בין היתר הקמת שותפויות אסטרטגיות עם קמעונאיות מובילות כמו סיגנט (Signet Jewelers) בארה"ב וצ'או טאי פוק (Chow Tai Fook) בסין.