דו"ח התובנות שפרסמה לאחרונה גילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI) חושף כמה מגמות מעניינות בקרב פלחי אוכלוסיה שלרוב לא מקדישים להם מספיק תשומת לב: נשים בוגרות, בשנות ה-40, ה-50 וה-60 לחייהן. על פי הדו"ח, שעליו דווח ב-Gem Konnect, האוכלוסייה הבוגרת ביפן "מובילה את צריכת הפלטינה, ותורמת לצמיחה בת-הקיימא של הענף".

יפן, בעלת הצריכה הגבוהה לנפש של תכשיטי פלטינה בעולם, רשמה צמיחה שנתית של 2.4% במכירות הפלטינה במונחי אונקיות, החל משנת 2013 ואילך. לדברי PGI, בשש השנים האחרונות הצמיחה במכירות של תכשיטי פלטינה ביפן נרשמה בעיקר בזכות הנשים במדינה. לדוגמה, ב-2017 כ-49% מהנשים היפניות בשנות ה-40 רכשו לעצמן תכשיט פלטינה, ונתון זה זינק ל-67% כשמדובר נשים בשנות ה-50 וה-60 לחייהן.

מנכ"ל ה-PGI, יו דניאל (Huw Daniel), אמר כי "בדו"ח התובנות האחרון, אפשר לראות שינוי בחברה, שמעצב את התנהגות הצרכנים ומשפיע על הביקושים בקרב סגמנטים שונים של צרכנים. תובנה זו מובילה לממצאים קריטיים בנוגע לקמפיינים לקידום תכשיטים, על מנת להשיג צמיחה מתמשכת".