ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) הודיעה כי מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים בחודש פברואר הסתכמו ב-346 מיליון דולר – ירידה של 14% לעומת ינואר. הירידה נובעת בעיקר מהתפשטות וירוס הקורונה, שהשפיעה על הביקוש ועל פעילות הצרכנים.

מהנתונים עולה כי מכירות יהלומי הגלם של אלרוסה לגופי צד שלישי הסתכמו ב-342.3 מיליון דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-4.1 מיליון דולר.

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), מסר בתגובה כי "המכירות שלנו בפברואר ירדו ב-14% לעומת ינואר. בחודש פברואר, אי הודאות בנוגע להתפשטות הווירוס COVID19 החלה להשפיע לשלילה על הביקוש ופעילות הצרכנים, וזה ישפיע על הביקוש בחודשים הקרובים. עם זאת, אנו ממשיכים באסטרטגיית 'מחיר על פני נפח', כדי לשמור על יציבות מחירים במקום להעלות את נפחי המכירות".