נמדיה (Namdia), חברת היהלומים הלאומית של נמיביה, מודאגת מהעלייה בפופולריות של יהלומי מעבדה בעולם, ומהשלכותיה על תעשיית היהלומים המקומית, כך דווח ב-IDEX Online.
בריאיון לעיתון מקומי בנמיביה, אמרה מנהלת פיתוח השוק, המכירות והמותג בנמיביה, ללי אוסיקו (Lelly Usiku), כי הביקוש ליהלומי מעבדה מתחזק בסין, השוק הקמעונאי הגדול בעולם אחרי ארה"ב. לדבריה, יהלומי מעבדה "ממלאים חלל שנוצר בשל הירידה בתפוקה של אלרוסה, בעקבות פלישתה של רוסיה לאוקראינה".
גם הצרכנים בארה"ב מוכנים יותר מבעבר לרכוש יהלומי מעבדה, בשל האינפלציה ושיעורי הריבית בשוק. אוסיקו אמרה כי המחיר של יהלומי מעבדה נמוך ב-60-80% ממחירי היהלומים הטבעיים שנכרים במדינה.
