דוח SpendingPulse של מאסטרקארד מצביע על ירידה שנתית של 5.4% במכירות התכשיטים בארה"ב, "למרות גידול של 7.6% בסך ההוצאות", כך דווח ב-IDEX Online. הדוח כולל נתוני מכירות בחנויות ואונליין בתקופה שבין 1 בנובמבר עד ה-24 בדצמבר.
עוד עולה מהסקר כי ההוצאות במסעדות עלו ב-15.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2021, וההוצאות על ביגוד עלו ב-4.4%. ההוצאות על מכשירי אלקטרוניקה ירדו ב-5.3%. למרות הירידה במכירות התכשיטים ומוצרי האלקטרוניקה, סך המכירות הקמעונאיות – לא כולל מכירות כלי רכב – עלו כאמור בשיעור של 7.6%.
סטיב סאדוב, יועץ בכיר במאסטרקארד, אמר כי "האינפלציה שינתה את האופן שבו צרכנים בארה"ב הגיעו לעונת החגים – מחיפוש אחר העסקאות הטובות ביותר, לטובת פשרות שהכריעו את תקציב המתנות".
