ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני מכירות והפקת היהלומים ברבעון השלישי של השנה. מהדיווח עולה כי ברבעון השלישי, הפקת היהלומים של אלרוסה רשמה צמיחה שנתית של 15% והסתכמה ב-12.1 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, נפח הפקת היהלומים רשם עלייה שנתית של 12% והסתכם ב-9 מיליון קרט.
עם זאת, מכירות היהלומים ברבעון השלישי רשמו ירידה שנתית של 5% ל-6.4 מיליון קרט, בשל "צמצום מלאי על ידי לוטשים וקמעונאים". בתשעת החודשים הראשונים של השנה, המכירות ירדו שנתית ב-13% ל-25.3 מיליון קרט, בעיקר בשל "מכירות נמוכות יותר של יהלומים באיכות נוי", שירדו שנתית ב-14%.

אלרוסה מסרה עוד כי ברבעון השלישי של 2019, נרשמה ירידה שנתית של 32% במחיר הממוצע של יהלומים באיכות נוי. מחירי היהלומים ירד עד כה השנה ב-7.5%. המכירות ברבעון השלישי רשמו ירידה שנתית של 37% ל-601 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, המכירות ירדו ב-34% ל-2.386 מיליארד דולר.

מאלרוסה נמסר כי "הביקוש לתכשיטי יהלומים מושפע מאי ודאות מקרו-כלכלית גוברת, המשפיעה לשלילה על אמון הצרכן", בשעה שמאז תחילת 2019 "יצרניות של תכשיטי יהלומים ולוטשים צמצמו באופן פעיל את מלאי היהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם שברשותם".