ענקית היוקרה ריצ'מונט (Richemont) מדווחת על מכירות חזקות ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים ב-30 ביוני, למרות אתגרים כלכליים רחבים. קונגלומרט היוקרה השוויצרי צלח בכך השוואה לא קלה למכירות אשתקד, והאטה במחוז אסיה-פסיפיק, כך דווח ב-Diamond World.
בתי התכשיטים של ריצ'מונט, ובהם מותגי יוקרה כמו קרטייה (Cartier) ו-ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels), השיגו צמיחה של 2% במכירות, שהסתכמו ב-3.59 מיליארד אירו (כ-3.9 מיליארד דולר), בזכות ביקוש חזק לתכשיטים ושעונים, למרות האטה מסוימת בערוצים הסיטונאים במחוז אסיה-פסיפיק.
בחלוקה גיאוגרפית, ריצ'מונט רשמה צמיחה ברוב האזורים, להוציא אזור אסיה-פסיפיק, שבו המכירות ירדו ב-19%. לעומת זאת, החברה רשמה צמיחה של 4% במכירות באירופה, עלייה של 11% במכירות באמריקה, זינוק של 42% ביפן, והתחזקות של 9% במזרח התיכון ואפריקה. הזינוק במכירות ביפן ניכר במיוחד, בזכות הוצאות של צרכנים מקומיים ועלייה בתיירות, שנהנו משערי חליפין נוחים. חטיבת יצרני השעונים של ריצ'מונט, לעומת זאת, התמודדה עם אתגרים ורשמה ירידה של 13% במכירות.
בסך הכל, ריצ'מונט דיווחה על מכירות בהיקף 5.3 מיליארד אירו (כ-5.7 מיליארד דולר) ברבעון הראשון.