מועצת הזהב העולמית (WGC) מפרסמת סקר ענק, שנערך בקרב 18,000 נשאלים בסין, הודו, צפון אמריקה, גרמניה ורוסיה, ומצביע על כמה גישות ותפיסות מעניינות בנוגע לזהב, כך דווח ב- Rough & Polished.

על פי הסקר, כ-56% מהצרכנים רכשו תכשיטי זהב, ו-34% מהם רכשו תכשיטי פלטינה. הנתון המעודד בסקר הוא ש-38% מהצרכנים שעשויים לרכוש תכשיטים "מעולם לא רכשו זהב, אך פתוחים לרעיון". מנכ"ל מועצת הזהב העולמית, דיוויד טייט (David Tait), מסר כי "[…] מה שבאמת מרגש אותי הוא החלק הלא-מנוצל בשוק: האנשים שמעולם לא קנו זהב, אך פתוחים לרעיון לעשות זאת בעתיד".

עוד נתון שעלה מהסקר הוא כי 66% מצרכני הזהב הפוטנציאליים בעולם חסרים את הידע לרכישת המתכת הצהובה, ורבים חשים חוסר אמון בסוגיות של טוהר המוצר, וביחס לרמת האמינות של חלק מהקמעונאים. בתגובה לכך, אמר טייט כי "צריך לתת מענה לשתי הסוגיות כדי לחזק את הקשר עם צרכני הזהב הפוטנציאליים הללו: אמון ומודעות. השוק יכול לשגשג אם נבנה אמון בטווח הרחב של מוצרי זהב, ונגביר את המודעות לתפקיד החיובי של זהב בהגנה על עושרם של אנשים".