עלייה בביקוש לתכשיטי יוקרה נרשמת בשווקים מרכזיים, ובמיוחד בקרב מילניאלס ובני דור ה-Z בסין, הודו וארה"ב, כך עולה מסקר בנושא דפוסי צרכנות ברבעון השלישי של 2021, שביצעה גילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI), כך דווח ב-Mining Weekly.

מהסקר עולה כי 78% מהסינים, 68% מההודים ו-62% מהצרכנים האמריקאים, מתכוונים לשמור על רמת ההוצאות שלהם, או להוציא יותר, בקטגוריית תכשיטי היוקרה במהלך הרבעון השלישי, וזאת לעומת 72%, 60% ו-60% שאמרו זאת ברבעון השני, בהתאמה.
על פי הדיווח, "כשנשאלו מה המתכת שהיו מעדיפים לתכשיטי היוקרה שהם קונים או מקבלים, נרשמה עלייה בהעדפה לפלטינה בכמה קטגוריות מוצרים בקרב נשים צעירות בסין, יפן וארה"ב". הסקר גם הצביע על כך שמילניאלס וצרכנים מדור ה-Z יהיו "הכוח המניע בשוק תכשיטי היוקרה".